LOGO

Balık Avında LRF(Light Rock Fishing)



TÜRKİYENİN BALIK AVINDAKİ YENİ HOBİSİ LRF TEKNİĞİ


Hangimiz isyan etmedi yemleri bozan küçük balıklara, hepsi özenle taktığımız o mükemmel yemleri alıp kaçtılar bize her defasında küçük dokunuşları tasmalayıp her seferinde de  makarayı boşa sarmak düştü sardık o misinayı durmadan kimi zaman dalga sert esti  Aha! Balık geliyor diye iç geçirdik gelen ağırlığa aldanıp,sudan çıkan kurşunla hüzünlere boğulduk sonra bende onlardan biriydim bir kaç ay öncesine kadar...
On beş dakika boyunca özenle fileto haline getirdiğim yemlerimi çift mantarlı Çinekop takımına takıp az kaptırmamıştım minik istavritlere, karınlarını bu güne kadar hep doyurdum ben onları besliyordum onlar her seferinde daha kalabalık bekliyorlardı beni bir gün yine soğuk rüzgarlarla boğuştuğum bir avdan geri dönüyordum sinirli bir şekilde, evime bir şekilde ulaşmış ayaklarımı uzatmış yorgan altında ısınıyordum telefonum elimde balık avı videoları izliyordum işte hani şu efsane yurt dışı balık avı videolarını herkes bilir o devasa balıkları ilginç ilginç yöntemlerle çekerler sonra geri salarlar gösteriş yaparak,
Bize burada baka kalmak kalır o balıklara gerçi öyle balık gelse haftalarca yemeye kıyamaz be insan neyse konumuza dönmemiz gerekirse yöntemleri izlemeye devam ediyordum öyle kafama esen videolara tıklayıp gidiyordum sürekli en son bildiğiniz çubuk kadar ince bir oltayla yapılan,fazlasıyla kolay olan ve efsane aksiyon içeren bir teknikle karşılaştım adına  LRF tekniği (Light Rock Fishing) demişlerdi Japonlar beni en çok mutlu eden kısmı şu yem bozan minik canavarlarımız istavritler için geliştirilen bir teknik olması oldu sonrasında bu tekniği izledikçe en  çok ilgimi çeken kısımda küçüklüğümde babamın söylediği lafları hatırlattı bana‘’Şu kayalıklar amma balık kaynıyordur ha’’ bu lafı duyduğumdan beri kayalıklarda avlanmayı hobi haline getirmiştim  kimi zaman takımları taşa takardım kimi zaman oltamdaki balığı kaybederdim bu jilet gibi kayalar yüzünden ey gidi günler ey! Bu kayalık mevzularına neden mi girdim dostlarım bu teknik kayalıklarda mükemmel verim sağlayan bir teknik İstanbul civarı Liman ve Ortaköy civarında çok güzel iş yaptığını ilerleyen zamanlarda deneme yanılma yöntemiyle öğrenecektim öncelikle basit malzemeleri alıp başladım bu LRF avı tutkusuna çoğu balıkçı arkadaşlarım Jig Head denen kurşunlu kancaları bilir bir tür zoka iğnesi..ama bunun farklı yanı bu teknikte kullanacağımız slikon yem’in başına bu JİG HEAD’leri sabitliyoruz sonra ucundaki kancayı slikon yemin içinden geçiriyoruz ve bingo!! Ellerimiz yağlı yağlı yem kokmadan ve yem parçalanacak korkusu olmadan süper bir balık avı keyfini armağan ediyoruz kendimize ne kadar kolay değil mi?
 Emin olun kancayı yeme taktıktan sonra iş bitmiyor ben bu ava başladığım 2-3 ay kafayı yiyecek duruma gelmiştim daha sonrasında acemi olduğumu fark edip  bu teknik için uzun vadeli bir araştırma yaptım onu şimdi sizinle paylaşacağım her şey yemi tak suya at balığı çek sistemiyle ilerlemiyor bu teknikte her malzeme farklılaşıyor oltaya verdiğiniz aksiyon bile oltanız,makineniz,yapay yemleriniz kısacası her şey kendinize yeni bir takım çantası edinmenizin zamanı gelmiştir belki de ve emin olun bu verdiğiniz en doğru karar olacak en ufak balıkta  bile oltanın inceliğinden kaynaklanan mükemmel bir vuruş ve dokunuş hissetme kabiliyetine erişeceğiz üstelik yemlerimizi öyle kolay alamayacaklar bu teknikle öncelikle bu teknik için favori malzemelerimizden bahsedelim…Öncelikle ilk malzemelerimiz tabiki misinamızı suyun altına canavara dönüştürecek yapay slikon yemlerimiz,slikon yemin kancamıza takılma yöntemine gelirsek size aşağıdaki görselin yardımcı olacağını düşündüm.

Ve sıra geldi alışverişe..


Öncelikle çoğu insanımız yem almak için mağazalara girdiğinde bir tanesini eline aldıktan sonra durmak bilmiyor ve cebine zarar veriyor yeni başlayacak arkadaşlara en önemli önerim kesinlikle Türkiye civarında her yerde bulabileceğiniz kırmızı slikon kurtçukları yada beyaz renkli kurtçukları kullanmanız bunları jig head’ler yardımıyla içinden kancaları geçirip bir balık canavarına dönüştürebiliyoruz ve su içinde gerçekten çok güzel aksiyon veriyorlar. Sarı ve beyaz kurtçuklar dipte çok iyi iş yapıyorlar özellikle kaya balığı, iskorpit, ispari avında gönül rahatlığıyla kullanılabileceğiniz bir yem deniz kıyısına yakın yerlerde oturan arkadaşlar bu teknikle gerçekten mükemmel ve bol aksiyonlu bir gün geçirebilirsiniz ama dikkat etmeniz gereken bir konuyu belirtmek isterim.
Kayalık bölgelerde avlanacağınız için zehirli türler olarak adlandırdığımız trakonya, iskorpit gibi balıklara dikkat etmeniz gerekir bu balıklar için lipcrit olarak adlandırdığımız kıskaçlı balığa dokunmadan kancayı çıkarmamıza yardımcı olan bir çok yardımcı materyal mevcut, bu av çok hafif malzemelerle yapıldığı oltaya çok ufak aksiyonlar vermemiz gerekiyor çünkü yem boyutlarını 0.8gr-0.17gr arasında ayarlamanız gerekir benim tavsiyem budur. En önemli unsurlardan biride misina seçimi ince ve sağlam misinalar bu Japonya kökenli avda size çok yardımcı olacaktır.Ege bölgesinde oturan arkadaşların bu balık avı tekniğinin yaygınlaşmasıyla limanlardan deniz kıyısından isparoz,çupra gibi balıkların yakalandığını duymuştum ve gelelim meslek sırrına  size uzun tecrübelerim sonucu edindiğim ve ABD’dede 20milyon $ harcanarak geliştirilen bir yemi paylaşmak isterim.
ABD böyle büyük paralar harcayarak yemin üstüne Fenomod olarak adlandırılan balıkları kızdıran bir koku yaratmayı başardı ve bunu slikonlu yemlerde kullanmaya başladılar ülkemizde bu tür yemleri bulmak gerçekten bu tekniğin ilerlemesiyle çok kolaylaştı ben para harcarım balığı tutar aksiyonu dibine kadar yaşarım diyen her arkadaşa bu fenomon kokulu slikon yemleri öneririm.Balıkta istek olmasa bile balığın sinir sistemini harekete geçiren bu özel kokuyla balıklar sanki günlerce yem yememiş gibi oltanıza saldırıyorlar ben beyaz simli fenomon kokulu kurtçukta oltamdaki tek yeme 2 iskorpit birden atladığını gördüm ve yaşadım.

önerebileceğim Okuma marka kamış;

.

Okuma V System Lrf Spin 60 180Cm 2-10Gr
Önerebileceğim okuma kamış 1.80 cm boyunda LRF Okuma kamış diye geçer.




ABU GARCIA CARDINAL STX 40 FD
Önerebileceğim makine Abu garcia cardinal Stix 40FD
fiyatı 200-250 tl arasında değişen mükemmel bir makine.
40 lık makara,5.1.1 devir oranı,6+1 bilye,0.30mm/185mt misina sarımı
ve sadece 275gram ağırlığında

Mitchell Avocet Gümüş 1000Fd Olta Makinesi
Önerebileceğim diğer ucuz bir makine fiyatı 100-110t arası değişiyor.
Mitchell avocet Gümüş 1000Fd 

Jig head örneği ağırlıkları 20-50 gr arası oluyor ve işimizi rahatlıkla görüyorlar.
LRF avında kullanacağımız suni yemler.kırmızı kafalı beyaz yemliler ile ortaköy,arnavutköy ve anadolu yakası etrafında iri iskorpit ve eşşek istavriti yakalamışlığım var gece iyi iş yapan bir malzeme.

Pelican New Curly 3 Cm Renk 04

Önerebileceğim bir suni yem sudaki aksiyonu mükemme gerçek bir balıktan farkı yok bunu gören balığın şansıda yok açıkçası.


Bu teknikle ilgili yapmış olduğum bir kaç avı ilerleyen zamanlarda sizinle paylaşacağım avlak paylaşımlarımda olucak lütfen takipte kalıp bana destek verin ilerleyen zamanlarda yem incelemesini ve deneme yanılma yöntemiyle tecrübe edinip siz değerli arkadaşlarımı bilgilendireceğim..Türkiyede yeni yaygınlaşan bu balık avı tekniği hakkında ufak bir bilgilendirme edindirdiysem size ne mutlu bana bu avın ilklerini yaşayın ve tecrübelerimizi beraber edinelim herkese iyi avlar diliyorum rastgele!!

Bu teknikle yapılan bir kaç av.
LRF ile ilgili görsel sonucuLRF ile ilgili görsel sonucuLRF ile ilgili görsel sonucuLRF ile ilgili görsel sonucu
www.balikmanya.blogspot.com.tr

◄◄◄◄
►►►►
Eski Kayıt Yok

Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile Smile
:) ;) :D :N :Y :P ;( :( :F :Bye :Love :Tsk
Sitede yazılan tüm yazılar tarafımca yazılmakta olup bir kısmının veya tamamının ilgili yazıya link verilmeden yayınlanması yasaktır.

Copyright © 2015. Balık Manya
Bu Tasarım **Kubilay Güven** Tarafından Yapılmıştır.
UA-73773459-1